Kierownictwo urzędu
Burmistrz
Funkcję Burmistrza pełni Pan Rafał Ryszczuk
Tel. (55) 2785500 wew. 504
Burmistrz jest organem wykonawczy gminy, wybieranym na 4 letnią kadencję w wyborach powszechnych przez mieszkańców Gminy Kisielice. Burmistrz wykonuje uchwały rady gminy i zadania gminy określone przepisami prawa, w szczególności:
- kieruje bieżącymi sprawami gminy,
- reprezentuje gminę na zewnątrz,
- reprezentuje gminę w postępowaniu sądowym i administracyjnym,
- sprawach niecierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego, podejmuje czynności należące do kompetencji Rady,
- wydaje decyzje z zakresu administracji publicznej w indywidualnych sprawach,
- składa jednoosobowo oświadczenie woli związane z prowadzeniem bieżącej działalności miasta w przypadku udzielenia mu takiego upoważnienia przez Radę,
- odpowiada za prawidłową gospodarkę finansową gminy,
- przedkłada Radzie projekty uchwał i określa sposób ich wykonania,
- odpowiada w imieniu Rady za wykorzystanie mienia gminnego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w tej sprawie wniosków i propozycji Radzie,
- przyjmuje obywateli w sprawie skarg i wniosków,
- załatwia wnioski i postulaty posłów i senatorów oraz interpelacje radnych,
- podejmuje i inicjuje działania w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone dla innych organów,
- wykonuje zadania szefa obrony cywilnej,
- jest kierownikiem urzędu,
- wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- wykonuje inne zadania zastrzeżone do kompetencji Wójta przepisami prawa, uchwałami Rady.
Więcej o kompetencjach Burmistrza Kisielic w Statucie Gminy Kisielice i Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego
Zastępca Burmistrza
Zadania Zastępcy Burmistrza
Zastępca Burmistrza wykonuje zadania powierzone mu przez Burmistrza zgodnie z jego wskazówkami i poleceniami, w powierzonym zakresie zapewnia przestrzeganie zasad praworządności oraz sprawiedliwości społecznej, w ramach powierzonej problematyki współpracuje z komisjami Rady i gminnymi jednostkami organizacyjnymi.
Sekretarz Gminy
Funkcję Sekretarza Gminy pełni Pani Stanisława Barbara Pękala
Tel. (55) 2785500 wew. 503
Sekretarz Gminy - zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz zabezpiecza prawidłową organizację pracy bieżącej w Urzędzie zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Sekretarz Gminy nadzoruje i koordynuje realizację zadań wynikających z przyjętego podziału zagadnień w zakresie:
- obsługi Rady Miejskiej,
- ewidencji ludności i dowodów osobistych,
- polityki szkolenia i doskonalenia kadr,
- rozwoju kultury i sztuki,
- działalności gospodarczej,
- ochrony przeciwpożarowej, bezpieczeństwa i higieny pracy,
- opracowywania projektów zmian statutu i regulaminu organizacyjnego,
- ustalania zakresów czynności dla poszczególnych stanowisk,
- prawidłowego wykorzystania czasu pracy pracowników,
- przestrzegania dyscypliny pracy,
- właściwego i terminowego załatwiania spraw obywateli oraz skarg i wniosków,
- przygotowania i przeprowadzenia wyborów wszystkich szczebli, referendów i spisów,
- przyjmowania ustnych oświadczeń woli testatorów,
- zatrudniania bezrobotnych w ramach robót publicznych i prac interwencyjnych,
- profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
- właściwego funkcjonowania kontroli wewnętrznej,
- realizacji zadań pełnomocnika ds. informacji niejawnych.
Skarbnik Gminy
Funkcję Skarbnika pełni Pan Artur Długosz
Tel. (55) 2785511
Skarbnik Gminy jest głównym księgowym budżetu gminy i wykonuje zadania w zakresie gospodarki finansowej gminy, określonych w ustawie o finansach publicznych, ustawie o rachunkowości i przepisach wykonawczych wydanych do tych ustaw, uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza.
Do zadań skarbnika należy w szczególności:
- kieruje referatem finansów (pełni funkcje kierownika referatu),
- prowadzi rachunkowość jednostki,
- wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi,
- dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- dokonuje wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- przygotowywanie materiałów do opracowania projektu budżetu gminy,
- nadzoruje i kontroluje wykonywanie budżetu Gminy,
- nadzoruje przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawach związanych z prowadzeniem gospodarki finansowej Gminy, podatków i opłat,
- prowadzi gospodarkę finansową gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami, wytycznymi Rady i Burmistrza,
- kontrasygnuje czynności prawne powodujące powstanie zobowiązań pieniężnych, w tym umów zawartych przez Gminę,
- kontroluje zgodność operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- nadzoruje prowadzenie księgowości budżetowej i gospodarki finansowej Urzędu,
- nadzoruje przygotowywanie sprawozdawczości budżetowej,
- przygotowuje okresowe analizy, oceny i informacje o sytuacji finansowej Gminy,
- współdziała z kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie prowadzonej przez nie gospodarki finansowej,
- prowadzi nadzór nad gospodarowaniem środkami budżetowymi przez gminne jednostki organizacyjne,
- dokonywanie kontroli finansowej,
- organizuje i nadzoruje obieg dokumentów finansowych w urzędzie wprowadzony odrębnym aktem prawnym,
- podejmuje działania przewidziane prawem na rzecz zwiększenia dochodów Gminy,