Wersja obowiązująca z dnia
Burmistrz Kisielic
Burmistrz jest organem wykonawczym gminy, wybieranym na 5 letnią kadencję w wyborach powszechnych przez mieszkańców Gminy Kisielice.
Burmistrz wykonuje uchwały rady gminy i zadania gminy określone przepisami prawa, w szczególności:
- kieruje bieżącymi sprawami gminy,
- reprezentuje gminę na zewnątrz,
- reprezentuje gminę w postępowaniu sądowym i administracyjnym,
- sprawach niecierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego, podejmuje czynności należące do kompetencji Rady,
- wydaje decyzje z zakresu administracji publicznej w indywidualnych sprawach,
- składa jednoosobowo oświadczenie woli związane z prowadzeniem bieżącej działalności miasta w przypadku udzielenia mu takiego upoważnienia przez Radę,
- odpowiada za prawidłową gospodarkę finansową gminy,
- przedkłada Radzie projekty uchwał i określa sposób ich wykonania,
- odpowiada w imieniu Rady za wykorzystanie mienia gminnego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w tej sprawie wniosków i propozycji Radzie,
- przyjmuje obywateli w sprawie skarg i wniosków,
- załatwia wnioski i postulaty posłów i senatorów oraz interpelacje radnych,
- podejmuje i inicjuje działania w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone dla innych organów,
- wykonuje zadania szefa obrony cywilnej,
- jest kierownikiem urzędu,
- wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- wykonuje inne zadania zastrzeżone do kompetencji Wójta przepisami prawa, uchwałami Rady.
Więcej o kompetencjach Burmistrza Kisielic w Statucie Gminy Kisielice i Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego.