Wersja archiwalna z dnia
Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Kisielicach
MIEJSKO-GMINNY OŚRODEK KULTURY W KISIELICACH
14-220 KISIELICE
ul. Daszyńskiego 5
tel. 514-199-633
adres e-mail: mgok@kisielice.pl
Dyrektor MGOK w Kisielicach - Mariusz Gołębiowski
Godziny otwarcia:
poniedziałek, czwartek i piątek: 7:15 - 15:15
wtorek i środa: 12:00 - 20:00
Podstawy prawne działania MGOK:
- ustawa z dnia 5 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U.Nr 110, poz. 721., z późn.zm.)
- ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn.zm.)
- Statutu MIEJSKO-GMINNEGO OŚRODKA KULTURY W KISIELICACH zatwierdzony Uchwałą Nr XX/37/2008 Rady Miejskiej w Kisielicach z dnia 27 sierpnia 2008 roku:
- zmiany do Statutu: Uchwała nr XXXVIII/11/2010 Rady Miejskiej w Kisielicahc z dnia 23 marca 2010 r. w sprawie dokonania w treści uchwały XX/37/2008 Rady Miejskiej w Kisielicach z dnia 27 sierpnia 2008 r. w sprawie utworzenia instytucji kultury pod nazwą Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Kisielicach i nadaniu jej statutu.
Zadania MGOK:
- Podstawowym celem działalności Ośrodka jest organizowanie działalności kulturalnej na terenie Gminy Kisielice.
- Ośrodek upowszechnia kulturę poprzez podejmowanie działań, których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie potrzeb kulturalnych ludności, głównie mieszkańców Gminy, w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych.
- Ośrodek prowadzi działalność kulturalną polegającą na tworzeniu, upowszechnianiu i ochronie kultury w szczególności poprzez:
- edukację kulturalną i wychowanie przez sztukę,
- gromadzenie, tworzenie, udostępnianie i dokumentowanie dóbr i wartości kultury,
- tworzenie warunków dla rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego oraz zainteresowania wiedzą i sztuką,
- tworzenie warunków dla rozwoju folkloru, a także rękodzieła ludowego i artystycznego,
- rozpoznawanie, rozbudzanie i zaspokajanie potrzeb oraz zainteresowań kulturalnych w szczególności dzieci i młodzieży,
- organizowanie wystaw artystycznych i wernisaży, przedstawień teatralnych, koncertów, projekcji filmów,
- organizowanie i wspieranie imprez artystycznych i rozrywkowych,
- prowadzenie zajęć i warsztatów artystycznych oraz kół zainteresowań,
- prowadzenie i organizowanie działalności zespołów muzycznych, tanecznych i folklorystycznych,
- sprawowanie opieki nad zabytkami,
- realizowanie imprez zbiorowych (okolicznościowych, sportowych i festynów),
- współdziałanie z organizacjami i stowarzyszeniami,
- współpraca z regionalną prasą i mediami,
- współpraca ze szkołami na terenie Gminy,
- prowadzenie działalności promocyjnej w zakresie kultury i sztuki.
Zadania Dyrektora MGOK:
Do zakres zadań wykonywanych na stanowisku Dyrektora MGOK należy realizacja zadań statutowych MGOK a szczególności:
- zarządzanie całokształtem działalności ośrodka i reprezentowanie go na zewnątrz,
- organizowanie pracy ośrodka, w tym opracowywanie regulaminu organizacyjnego,
- współpraca z innymi podmiotami, w tym z sołectwami w zakresie organizowania działalności kulturalnej, sportowo-rekreacyjnej i promocji Gminy w zakresie kultury,
- opracowywanie rocznych programów działania i planów pracy,
- opracowywanie rocznego planu finansowego,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjno-gospodarczą,
- zapewnienie wyposażenia ośrodka w środki dydaktyczne i sprzęt,
- zapewnienie odpowiedniego stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
- zarządzanie powierzonym majątkiem ośrodka,
- przedkładanie organom nadzoru planów, sprawozdań i wniosków,
- pełnienie obowiązków kierownika zakładu w rozumieniu kodeksu pracy,
- sprawowanie kontroli wewnętrznej nad prawidłową realizacją zadań.