Wymeldowanie z pobytu stałego w drodze decyzji administracyjnej
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Kisielicach, pok. Nr 2.
W toku postępowania wymagane dokumenty można składać bezpośrednie prowadzącemu postępowanie – w Referacie Społeczno-Administracyjnym, na stanowisku ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych (pok. Nr 11, tel. (55) 2785520).
Uwagi:
W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, Policji oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie. W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania (przez Sąd Rejonowy w Iławie - Wydział Rodzinny i Nieletnich) kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie).
Z podaniem o wymeldowanie występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu (właściciel, najemca, wynajmujący), z którego ma nastąpić wymeldowanie.
Wymagane załączniki:
1. Umotywowane podanie o wymeldowanie skierowane do Burmistrza Kisielic.
Podanie powinno zawierać:
- od kiedy osoba nie zamieszkuje w miejscu stałego zameldowania,
- podać nowe miejsce pobytu (o ile jest znane),
- podać świadków, którzy zechcą potwierdzić do protokołu, że osoba faktycznie nie przebywa w miejscu zameldowania.
2. Kserokopia lub odpis dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu zamieszkałego przez osobę, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie (umowa najmu, akt notarialny, umowa o przydziale lokalu).
3. Dowód dokonania zapłaty opłaty skarbowej.
4. Można dołączyć:
a) orzeczenie o rozwodzie (separacji, eksmisji),
b) tekst umowy o podział majątku wspólnego (postanowienie sądu w tym przedmiocie).
Termin realizacji:
Postępowanie o wymeldowanie w drodze administracyjnej prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego (Tj.: Dz. U. z 2016 r. poz. 23 z późn. zm.) - termin obligatoryjny do załatwienia sprawy.
Opłaty:
Opłata skarbowa – 10 zł za wydanie decyzji meldunkowej za każdą pełnoletnią osobę wnioskowaną o wymeldowanie.
Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie Urzędu lub bezgotówkowo na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Kisielicach 47 8320 0005 0040 0031 2000 0030.
Dowód zapłaty opłaty skarbowej gotówkowej lub bezgotówkowej, należy dołączyć do wniosku.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji wydanej przez organ I instancji (decyzji Burmistrza Kisielic) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji (Wojewoda Warmińsko- Mazurski w Olsztynie) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Tj.: Dz. U. z 2015 r., poz. 388 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Tj.: Dz. U. z 2016 r., poz. 23 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Tj.: Dz. U. z 2015 r., poz. 783 z późn. zm.).