Zameldowanie na pobyt stały
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Kisielicach
Referat Społeczno-Administracyjny
Pok. nr 11, Tel. 55 2785520
Wymagane załączniki:
1. Dokument stwierdzający tożsamość- dowód osobisty. Osoby niepełnoletnie nieposiadające dokumentu stwierdzającego tożsamość przedstawiają odpis skrócony aktu urodzenia.
2. Wypełniony wniosek zgłoszenia pobytu stałego.
3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie na pobyt stały (akt notarialny, umowa najmu, decyzja o przydziale osobnej kwatery stałej) wskazujący osobę uprawnioną do potwierdzenia pobytu osoby dokonującej zameldowania(do wglądu).
Uwagi:
Zameldowania na pobyt stały osoby nieposiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Termin realizacji:
1. Załatwianie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt stały następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego.
2. W wyniku dokonania czynności meldunkowej interesant otrzymuje potwierdzenie zameldowania.
Opłaty:
Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Tj.: Dz. U. z 2016 r., poz. 722).
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Tj.: Dz. U. z 2012 r. poz. 1475 z późn.zm.).
3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Tj.: Dz. U. z 2015 r. poz. 1852).