Wpisy do Centralnej Ewidencji I Informacji o Działalności Gospodarczej
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Miejski w Kisielicach
Referat Społeczno-Administracyjny
Pok. nr 10, Tel. ( 55 ) 27 85 518
Wymagane dokumenty:
1. Osoba fizyczna może podjąć działalność gospodarczą po dokonaniu zgłoszenia do Centralnej Ewidencji I Informacji O Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej w systemie teleinformatycznym przez Ministra Gospodarki.
2. Zgłoszenia dokonuje się na podstawie Wniosku CEIDG-1 wpis do Centralnej Ewidencji I Informacji o Działalności Gospodarczej.
3. Wniosek CEIDG-1 służy jednocześnie do zgłaszania zmian we wpisie do CEIDG, informacji o zawieszeniu, wznowieniu lub zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej.
WniosekCEIDG-1 posiada załączniki:
a) CEIDG-RD - służy do wpisywania dodatkowych rodzajów działalności gospodarczej
b) CEIDG-MW - służy do wpisywania dodatkowych miejsc wykonywania działalności gospodarczej
c) CEIDG-RB - służy do podawania informacji o rachunkach bankowych
d) CEIDG-SC - służy do określenia udziału w spółkach cywilnych
e) CEIDG-PN - służy do udzielenia pełnomocnictwa
Wniosek CEIDG-1 dla osób fizycznych wykonujących działalność gospodarczą jest jednocześnie:
a) wnioskiem o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON)
b) zgłoszeniem identyfikacyjnym albo aktualizacyjnym do naczelnika urzędu skarbowego (NIP)
c) oświadczeniem o wyborze formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych
d) zgłoszeniem albo zmianą zgłoszenia płatnika składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
e) oświadczeniem o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników
Wniosek CEIDG-1 służy także do dokonywania aktualizacji danych nieobiętych wpisem do CEIDG
Miejsce złożenia dokumentów:
Aby zarejestrować działalność gospodarczą jako osoba fizyczna można wybrać jeden z trybów postępowania:
a) zalogować się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line i złożyć go elektronicznie (osoby posiadające podpis elektroniczny z kwalifikowanym certyfikatem lub profil zaufany),
b) zalogować się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line, wydrukować i zanieść go do wybranego urzędu gminy,
c) bez logowania się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line, wydrukować i zanieść go do wybranego urzędu gminy,
d) pobrać, wypełnić i złożyć wniosek papierowy w wybranym urzędzie gminy - gmina przekształca go na wniosek elektroniczny (wpisuje dane do CEIDG),
e) przesłać wniosek listem poleconym do wybranej gminy - podpis musi być potwierdzony notarialnie.
Opłaty:
Wniosek o wpis do CEIDG jest zwolniony z opłat.
Termin załatwienia:
1. Organ Gminy przekształca wniosek w formę dokumentu elektronicznego nie później niż następnego dnia roboczego od dnia jego otrzymania.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Tj.: Dz. U. z 2016 poz. 1829 z późn. zm.)