Wersja obowiązująca z dnia

Wpisanie wyborcy do rejestru wyborców

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miejski w Kisielicach

Referat Społeczno-Administracyjny

Pok. nr 11, Tel. 55 2785520

 

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o wpisanie do rejestru.

2. Dowód osobisty do wglądu.

 

Sposób załatwienia:

Wpisanie do rejestru wyborców Gminy Kisielice.

 

Termin załatwienia:

Niezwłocznie lecz nie dłużej niż 3 dni od dnia złożenia wniosku.

 

Opłaty:

Czynności związane z wpisaniem do rejestru  nie podlegają opłatom.

 

Tryb odwoławczy:

Na decyzję Burmistrza Kisielic o odmowie wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do Sądu Rejonowego w Iławie w terminie 3 dni od doręczenia.

 

Uwagi:

1. Stały rejestr wyborców obejmuje osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy, którym przysługuje prawo wybierania.

2. Każdy możne być ujęty tylko w jednym rejestrze wyborców. Do rejestru wyborców przyjmowane są wnioski przez cały rok.

3. Wyborcy stale zamieszkali na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały wpisywani są do rejestru wyborców, jeżeli złożą w tej sprawie w urzędzie gminy pisemny wniosek. Wniosek powinien zawierać nazwisko, imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia oraz numer ewidencyjny PESEL wnioskodawcy. Do wniosku dołącza się:

1) kserokopię ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy;

2) pisemną deklarację, w której wnioskodawca podaje swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

4.  Wyborcy stale zamieszkali na obszarze gminy pod innym adresem aniżeli adres ich zameldowania na pobyt stały na obszarze tej gminy mogą być wpisani do rejestru wyborców pod adresem stałego zamieszkania, jeżeli złożą w tej sprawie w urzędzie gminy wniosek.  

5. Rejestr wyborców jest udostępniany, na pisemny wniosek, do wglądu w Urzędzie Miejskim
w Kisielicach.

 

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy. (T.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 15 z późn.zm.).

Załączniki