Wersja obowiązująca z dnia

Uzupełnienie aktu stanu cywilnego

Akt stanu cywilnego, który nie zawiera wszystkich wymaganych danych, uzupełnia kierownik urzędu stanu cywilnego, który go sporządził, na podstawie innych aktów stanu cywilnego, akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego prowadzonych dla tego aktu i innych dokumentów mających wpływ na stan cywilny.

 

Miejsce załatwienia:

Urząd Stanu Cywilnego w Kisielicach, jeżeli  uzupełniany  akt został sporządzony w tutejszym USC.

Referat Społeczno-Administracyjny

Pok. nr 11, tel. 55 2785520

 

Sposób załatwienia:

1. Osobiście lub korespondencyjnie.

2. Wydanie odpisu zupełnego uzupełnionego aktu stanu cywilnego.

 

Termin załatwienia:

Bez zbędnej zwłoki, w formie czynności materialno-technicznej.

 

Wymagane dokumenty:

Wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego.

Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.

Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.

W przypadku uzupełnienia na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, dokumenty należy przedłożyć wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.

 

Uwagi:

1. Uzupełnienia aktu stanu cywilnego można dokonać na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, jeżeli w państwie wystawienia jest on uznawany za dokument stanu cywilnego, lub innego dokumentu zagranicznego potwierdzającego stan cywilny, wydanego w państwie, w którym nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego, jeżeli stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej osoby lub jej wstępnych.

2. Uzupełnienia aktu stanu cywilnego dokonuje się z urzędu, na wniosek osoby, której ten akt dotyczy, lub jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny lub prokuratora, w formie czynności materialno-technicznej.

3. Jeżeli uzupełnienia aktu stanu cywilnego dokonuje się z urzędu lub na wniosek innej osoby niż ta, której akt dotyczy, lub jej przedstawiciela ustawowego, kierownik urzędu stanu cywilnego powiadamia tę osobę o zamiarze uzupełnienia lub o złożeniu wniosku o uzupełnienie aktu stanu cywilnego.

4. Jeżeli uzupełnienia aktu małżeństwa dokonuje się na wniosek jednego z małżonków, kierownik urzędu stanu cywilnego powiadamia o złożeniu wniosku drugiego małżonka.

5. Uzupełnienia aktu zgonu dokonuje sąd w postępowaniu nieprocesowym, na wniosek osoby zainteresowanej lub prokuratora, jeżeli akt zgonu nie zawiera daty lub godziny zgonu, a dane te nie wynikają z akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego stanowiących podstawę sporządzenia aktu zgonu.

 

Opłaty:

Opłata skarbowa za wydanie odpisu zupełnego aktu - 39,00 zł.

Zapłaty opłaty dokonuje się bezgotówkowo w Urzędzie Miejskim w Kisielicach lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Kisielicach 47 8320 0005 0040 0031 2000 0030.

Dowód zapłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.

 

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. – Prawo o aktach stanu cywilnego (Tj.: Dz. U. z 2016 r. poz. 2064 z późn.zm.).

2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Tj.: Dz. U. z 2016 r., poz. 1827).