Wersja nieobowiązująca z dnia
Referent (Etatów: 2 )
Informacje dodatkowe:
OGŁOSZENIE O NABORZE NR 2/2017
z dnia 13 grudnia 2017 r.
Na podstawie art. 11 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
(tekst jednolity: Dz. U. z 2016 poz. 902 z późn. zm.)
Kierownik Miejsko–Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kisielicach
ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze od 02.01.2018
w Miejsko–Gminnym Ośrodku Pomocy społecznej w Kisielicach, (tel. 55 275 64 41)
referenta do spraw realizacji świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego i świadczenia wychowawczego
2 etaty
- Wymagania niezbędne dla kandydata:
- Posiada obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej lub obywatelstwo innych państw, których obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- Posiada co najmniej wykształcenie średnie, preferowane wyższe;
- Nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków referenta;
- Nieposzlakowana opinia;
- Znajomość przepisów prawa z zakresu: ustawy o świadczeniach rodzinnych, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, a także umiejętność interpretacji przepisów prawnych związanych z pomocą społeczną.
- Wymagania dodatkowe dla kandydata:
- Biegła obsługa pakietu MS Office;
- Doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego;
- Samodzielność, odpowiedzialność, rzetelność, dokładność;
- Umiejętność pracy w zespole;
- Umiejętność organizacji własnej pracy;
- Wyrozumiałość, cierpliwość, empatia.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku, m.in.:
- Udzielanie, zgłaszającym się interesantom, wyczerpujących informacji z zakresu spraw uregulowanych w: ustawie o świadczeniach rodzinnych; ustawie o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów; ustawie o pomocy osobom uprawnionym do alimentów; ustawie o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci.
- Wydawanie druków wniosków oraz przyjmowanie wypełnionych wniosków o ustalenie prawa do świadczeń określonych wyżej wymienionymi ustawami.
- Wprowadzenie pozyskanych danych - z zakresu realizowanych spraw - do systemu elektronicznego.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych dotyczących świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń wychowawczych.
- Przygotowywanie list wypłat przyznanych świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych oraz przelewów.
- Ewidencjonowanie przyznanych świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych i przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych z tego zakresu.
- Przygotowywanie informacji o dłużnikach alimentacyjnych mających wpływ na skuteczność prowadzonej egzekucji i przekazywanie ich komornikom sądowym i organom określonym w ustawie.
- Podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych oraz prowadzenia postępowań - przewidzianych ustawą o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
- Przygotowywanie pism do SKO, a także przygotowanie niezbędnej dokumentacji – w celu przekazania do organu odwoławczego.
- Przygotowywanie do archiwizacji dokumentacji.
- Przygotowywanie zaświadczeń - na wniosek osoby uprawnionej lub uprawnionej do tego instytucji - o przyznanych świadczeniach rodzinnych, zasiłkach dla opiekunów, świadczeniach z funduszu alimentacyjnego, świadczeniach wychowawczych.
- Sporządzanie sprawozdań-rzeczowo finansowych o wydatkach poniesionych na świadczenia rodzinne, zasiłki dla opiekunów, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz na świadczenia wychowawcze.
- Warunki pracy na stanowisku:
- Miejsce pracy: Miejsko–Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kisielicach, ul. Sienkiewicza 18, I piętro budynku, brak windy, praca biurowa przy monitorze, oświetlenie stanowiska pracy światłem dziennym i sztucznym.
- Wymiar czasu pracy, rodzaj umowy o pracę:
- Pełny wymiar czasu pracy,
- Pierwsza umowa na czas określony na 3 miesiące, następnie na czas nieokreślony,
- Prawa i obowiązki pracownika regulują przepisy o pracownikach samorządowych,
- Planowany termin zatrudnienia od 02.01.2018 r.
- Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie na stanowisko objęte naborem,
- życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej,
- list motywacyjny,
- oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kopie dyplomów potwierdzających wymagane wykształcenie,
- kopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje zawodowe i umiejętności,
- kopie świadectw pracy,
- referencje dotychczasowych pracodawców, jeśli kandydat takie posiada,
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe lub zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności.
- oświadczenie o obywatelstwie polskim lub obywatelstwie Unii Europejskiej lub obywatelstwie innych państw, których obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 922) oraz ustawą z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 poz. 902 z późn. zm.).
- Termin i miejsce składania dokumentów:
- Wymagane dokumenty w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Ogłoszenie o naborze na stanowisko referenta do spraw realizacji świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego i świadczenia wychowawczego” można składać w terminie do 27.12.2017 r. do godziny 10.00:
- osobiście, w siedzibie Miejsko–Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kisielicach ul. Sienkiewicza 18,
- drogą elektroniczną na adres kierownikmgops@kisielice.pl (dokument musi zawierać podpis elektroniczny kwalifikowany),
- lub przesłać za pośrednictwem poczty lub kuriera na adres (decyduje data wpływu do Miejsko–Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kisielicach): Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kisielicach, ul. Sienkiewicza 18, 14-220 Kisielice.
- Informacje dodatkowe:
- aplikacje, które wpłyną do Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kisielicach po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane,
- kandydaci zakwalifikowani do dalszego postępowania sprawdzającego zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i miejscu tego postępowania. W związku z tym kandydaci są proszeni o podanie numeru do kontaktu telefonicznego,
- informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Kisielicach oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Kisielicach i Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kisielicach,
- dokumentacja aplikacyjna kandydatów, którzy nie zakwalifikowali się do postępowania sprawdzającego zostanie odesłana pocztą,
- wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej) powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 922) oraz ustawą z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 poz. 902 z późn. zm.) oraz własnoręcznie podpisane
- dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.: (55) 275 64 41.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosi co najmniej 6%.
Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Kisielicach
/-/ Lucyna Grześ-Remus