Wniosek o wpisanie do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
Miejsce załatwienia:
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Kisielicach (pok. Nr 2).
Jednostka odpowiedzialna:
Stanowisko ds. organizacyjnych, kadr i oświaty,
Pok. nr 6., Tel. 55 2785524
Sposób załatwienia:
1. Osobiście lub korespondencyjnie.
2. Załatwienie sprawy kończy się wydaniem zaświadczenia o wpisie do rejestru.
3. Odmowa wpisu do rejestru następuje w drodze decyzji administracyjnej.
Termin załatwienia:
1. Bez zbędnej zwłoki , nie później niż w terminie 7 dni – wpis do rejestru.
2. Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. – odmowa wpisania do rejestru.
Wymagane Dokumenty:
1. Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych (załącznik Nr 1),
2. Dowód dokonania opłaty (kopia),
3. Uwierzytelniona kopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy,
4. W przypadku osoby fizycznej uwierzytelniona kopia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość,
5. W przypadku osoby fizycznej oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
6. W przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej wyciąg z rejestru publicznego potwierdzającego status podmiotu.
Opłaty:
1. Wpis podlega opłacie w wysokości 100 zł (Uchwała Rady Miejskiej w Kisielicach Nr XXIV/161/2016 z dnia 28 grudnia 2016 r. sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Tryb odwoławczy:
1. Od decyzji administracyjnej odmawiającej wpis do rejestru służy odwołanie w terminie 14 dni do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (tekst jednolity: Dz. U. z 2016r., poz. 157).
Wykreślenie z rejestru następuje w przypadku:
1. Złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie,
2. Nieusunięcie przez podmiot w wyznaczonym terminie nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego,
3. Przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach, informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.