Wersja nieobowiązująca z dnia

PETYCJE

Tryb rozpatrywania petycji określa ustawa z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach (Dz. U. z 2014r., poz. 1195).

  1. Przedmiotem petycji może być: żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
  2. Petycję składa się w formie: pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
  1. Petycja powinna zawierać:
  1. oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję, jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
  2. wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów;
  3. oznaczenie adresata petycji;
  4. wskazanie podmiotu petycji.
  1. Petycja może zawierać: zgodę na ujawnienie na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego danych osobowych podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy.
  1. Petycja składana:
  1. w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję, a jeżeli podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów- przez osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję,
  2. za pomocą środków komunikacji elektronicznej może być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu oraz powinna zawierać także adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję,
  3. w interesie podmiotu trzeciego zwiera także imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę oraz adres do korespondencji lub poczty elektronicznej tego pomiotu. Do petycji należy dołączyć zgodę podmiotu trzeciego.

 

Miejsce złożenia petycji:
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Kisielicach (pok. Nr 2).

 

Sposób załatwienia:

  1. osobiście lub korespondencyjni,
  2. e-mail na adres: sekretariat@kisielice.pl,
  3. poprzez elektroniczną platformę ePUAP:  KisieliceUM/skrytka

 

Termin załatwienia:

Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia.

 

Wymagane Dokumenty:

1.  Wniosek zainteresowanego.


Opłaty:

Złożona petycja nie podlega opłacie skarbowej


Tryb odwoławczy:

Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi, i nie przysługuje odwołanie.

 

Uwagi:

Jeżeli Burmistrz Kisielic będzie organem właściwym do rozpatrzenia petycji zostanie przeprowadzone postępowanie wyjaśniające, odpowiedź zostanie przesłana na wskazany adres. W przypadku, kiedy Burmistrz Kisielic nie jest organem właściwym do jej rozpatrzenia, przesyła niezwłocznie, nie później jednak niż 30 dni od dnia jej złożenia, do podmiotu właściwego do rozpatrzenia petycji, zawiadamiając o tym równocześnie podmiot wnoszący petycję.

Co roku w terminie  do 30 czerwca adresat petycji umieszcza na swojej stronie internetowej lub stronie internetowej urzędu go obsługującego zbiorczą informację o petycjach  rozpatrzonych w roku poprzednim.

 

Załączniki:

Ustawa z dnia  11 lipca 2014r. o petycjach (Dz. U. z 2014 r., poz. 1195)

Przykładowy wniosek Petycji  /załącznik/

 

Lp.

Podmiot wnoszący petycję

Data złożenia petycji

Skan petycji

Zasięgane opinie

Przewidywany termin załatwienia

Sposób załatwienia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.