Wersja nieobowiązująca z dnia
PETYCJE
Tryb rozpatrywania petycji określa ustawa z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach (Dz. U. z 2014r., poz. 1195).
- Przedmiotem petycji może być: żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
- Petycję składa się w formie: pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- Petycja powinna zawierać:
- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję, jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
- wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów;
- oznaczenie adresata petycji;
- wskazanie podmiotu petycji.
- Petycja może zawierać: zgodę na ujawnienie na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego danych osobowych podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy.
- Petycja składana:
- w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję, a jeżeli podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów- przez osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej może być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu oraz powinna zawierać także adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję,
- w interesie podmiotu trzeciego zwiera także imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę oraz adres do korespondencji lub poczty elektronicznej tego pomiotu. Do petycji należy dołączyć zgodę podmiotu trzeciego.
Miejsce złożenia petycji:
- Sekretariat Urzędu Miejskiego w Kisielicach (pok. Nr 2).
Sposób załatwienia:
- osobiście lub korespondencyjni,
- e-mail na adres: sekretariat@kisielice.pl,
- poprzez elektroniczną platformę ePUAP: KisieliceUM/skrytka
Termin załatwienia:
- Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia.
Wymagane Dokumenty:
- Wniosek zainteresowanego.
Opłaty:
- Złożona petycja nie podlega opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy:
- Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi, i nie przysługuje odwołanie.
Uwagi:
- Jeżeli Burmistrz Kisielic będzie organem właściwym do rozpatrzenia petycji zostanie przeprowadzone postępowanie wyjaśniające, odpowiedź zostanie przesłana na wskazany adres. W przypadku, kiedy Burmistrz Kisielic nie jest organem właściwym do jej rozpatrzenia, przesyła niezwłocznie, nie później jednak niż 30 dni od dnia jej złożenia, do podmiotu właściwego do rozpatrzenia petycji, zawiadamiając o tym równocześnie podmiot wnoszący petycję.
- Co roku w terminie do 30 czerwca adresat petycji umieszcza na swojej stronie internetowej lub stronie internetowej urzędu go obsługującego zbiorczą informację o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednim.
INFORMACJA W SPRAWIE PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA I ZAŁATWIANIA PETYCJI W ROKU 2015
PETYCJE ZŁOŻONE DO BURMISTRZA W ROKU 2016